برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

تمرین رنگ آمیزی همزمان با دو دست برای هماهنگی بین دو نیمکره مغز کودک

تمرین رنگ آمیزی، یک تمرین ساده و شاد است که می تواند به هماهنگی بین دو نیمکره مغز کودک کمک کند. این تمرین می تواند یک راه کار موثر برای بهبود هماهنگی و همکاری بین دو نیمکره مغز کودک باشد. با انجام این تمرینات به صورت منظم، می توانید بهبود قابل توجهی در هماهنگی عملکرد مغز کودک مشاهده کنید با مادرمام پلاس همراه شوید با مشاهده ویدئوی تمرین رنگ آمیزی همزمان با دو دست برای هماهنگی بین دو نیمکره مغز کودک

هماهنگی بین دو نیمکره مغز به معنای همکاری و هماهنگی بین چپ و راست مغز است. هر نیمکره مغز کنترل سمت مخالف بدن را دارد، بنابراین همکاری و هماهنگی بین دو نیمکره مغز بسیار مهم است. این تمرین همچنین می تواند توانایی تشخیص سمت چپ و راست مغز را تقویت کند و کودک را در بهبود مهارت های تصاویر ذهنی و تنوع حرکتی کمک کند

این تمرین شامل استفاده همزمان از هر دو دست برای نگه داشتن قلم رنگ آمیزی و رنگ آمیزی شدن تصویر یا شکل مورد نظر است. با این کار، دستها هماهنگ کار می کنند و زمینه برای همکاری و هماهنگی بین دو نیمکره مغز فراهم می شود.
 
 
 

تمرین های کارامد برای هماهنگی دونیمکره مغز

۱. توسعه تعادل و تعمق:

هماهنگی بین دو نیمکره مغزی کودکان به توسعه تعادل و تعمق ذهنی کمک می‌کند. این کودکان قادرند مسائل را از چند راهبرد مختلف بررسی کنند و عملکرد عقلانی بهتری از خود نشان دهند.

۲. بهبود هوش شناختی:

هماهنگی بین دو نیمکره مغز کودکان بهبود هوش شناختی آنها را به همراه دارد. آنها قادرند بهتر درک کنند، حرف بزنند، خواندن و نوشتن را یاد بگیرند، دقت و تمرکز بیشتری داشته باشند و مهارت های شناختی را بهبود ببخشند.

۳. ایجاد خلاقیت:

هماهنگی بین نیمکره راست و چپ مغز باعث ایجاد خلاقیت و نوآوری در کودکان می‌شود. این کودکان قادرند بهتر به مسائل پیچیده فکر کنند و راه حل‌های ابتکاری برای مشکلات پیدا کنند.

۴. بهبود حافظه:

هماهنگی بین دو نیمکره مغزی کودکان بهبود حافظه آنها را تسهیل می‌کند. آنها بهتر می‌توانند اطلاعات را یاد بگیرند و آن را به خاطر بسپارند.

۵. تنظیم احساسات:

هماهنگی بین دو نیمکره مغزی موجب تنظیم بهتر احساسات کودکان می‌شود. آنها قادرند بهتر احساسات خود را مدیریت کنند، درک بهتری در مورد احساسات دیگران داشته باشند و رفتارهای سازنده و پاسخ‌های مناسب در مقابل تنش و استرس نشان دهند.

 
 
 


مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود